1403-01-12 00:05
207
0
89355
معراجی‌های گلستان؛

شهیدی که خادم طبیعت خدا بود

شهید «شیرعلی جهانتیغ» می‌خواست همیشه خادم طبیعت خدا باشد و برای تکمیل اندیشه دینی‌اش فراگیر‌ی قرآن را دراولویت‌های برنامه‌ زندگیش قرارداده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، شهید شیرعلی جهانتیغ متولد دی ماه ۱۳۴۵ کودکی آرام و سر به زیر در خانواده بود. وقتی وارد مدرسه شد، توانمندی‌های خود را نشان داد و همین باعث شد تا معلمش پی به استعدادهای نهفته او ببرد و بیشتر مورد توجه قرار گیرد. کم کم توانست با جدیت و پشت کار در مدرسه از دانش‌آموزان ممتاز کلاس شود.

درس را با هدفی بزرگ می‌خواند و برای رسیدن به آن مدام در تلاش بود. دوران ابتدایی و راهنمایی را در روستای قرق به پایان رساند و برای ادامه تحصیل وارد هنرستان کشاورزی گنبد شد.

کار در مزرعه و عشق به طبیعت، آینده او را ترسیم کرده بود. می‌خواست همیشه خادم طبیعت خدا باشد و مهندسی کشاورزی را جزء هدف برزگش کرده بود. با همه این‌ها، مطالعه و ورزش را رها نمی‌کرد. ادامه همین مطالعات باعث شد که اندیشه دینی او با مطالعه شکل بگیرد و باروهای دینی با پیش زمینه قبلی در او تقویت گردد و برای تکمیل اندیشه دینی‌اش فراگیری قرآن را دراولویت‌های برنامهٔ زندگیش قرارداد.

در سال دو م هنرستان عضو بسیج شد. هجده سال بیشتر نداشت که اعزام بسیجیان جان برکف روحیه او را متحول کرد. پس از آن دغدغه فکری او رفتن به جبهه بود.

برای این که خانوده را متقاعد کند، ابتدا به عنوان امدادگر راهی جبهه شد. چند بار به مرخصی آمد. هنگام رفتن ازپیشانی مادر بوسید و به این بوسه افتخار کرد. وقتی مادر علت آن را پرسید در جواب به مادر گفت: خواستم لااقل این طوری از زحمات مادر تشکر کنم.

سر انجام در تاریخ بیست و یکم دیماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ منطقهٔ شلمچه خون پاکش خاک میهن را گلگون کرد.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.